Trei mari obiective de infrastructură rutieră din Gorj sunt tot în faza de organizare a licitației, în vederea desemnării constructorilor sau a proiectanților. Este vorba de varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu, podul și parcarea din Defileul Jiului, de pe DN 66, precum și drumul expres Târgu Jiu-Craiova.
În ceea ce privește podul de peste râul Jiu din Defileul Jiului și parcarea de lângă Mănăstrea Lainici a fost organizată o licitație, însă nu a fost selectat încă un constructor. Potrivit Secției de Drumuri Naționale Târgu Jiu, finanțarea pentru construirea celor două obiective este aprobată și există și proiectele disponibile. Mai este nevoie de o firmă care să pună în operă lucrările.
Varianta ocolitoare, blocată din 2016
Tot în fază de licitație este și contractul pentru finalizarea lucrărilor la varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu. Lucrările trebuia să fie finalizate din luna octombrie 2016 și sunt oprite de doi ani.
Centura ocolitoare a municipiului va fi construită pe DN 66, care traversează Târgu Jiu de la sud la nord, precum şi pe drumul naţional secundar DN 67D. Proiectul presupune realizarea unei variante de ocolire atât prin estul oraşului, cât şi prin vestul acestuia: varianta est (cei mai mulți kilometri de centură) va asigura legăturile pe partea de est între Filiaşi (DN 66), Râmnicu Vâlcea (DN 67) şi Petroşani (DN 66) și are o lungime de 14,9 km.
Varianta vest asigură legăturile pe partea de vest între Filiaşi (DN 66), Drobeta Turnu Severin (DN 67) și Băile Herculane (DN 67D) și are o lungime de 5 km. În proiect sunt cuprinse lucrări de amploare, precum poduri peste Jiu, Amaradia şi calea ferată, dar şi două pasaje supraterane, ce vor trece peste Drumul Naţional 67.
Potrivit proiectului iniţial, varianta ocolitoare a municipiului Târgu Jiu ar fi trebuit să fie gata încă din luna octombrie a anului 2016.
Trei firme pentru drumul expres Târgu Jiu-Craiova
Potrivit lui Ion Tudor, o licitație este în derulare și pentru stabilirea firmei care se va ocupa de realizarea studiului de fezabilitate și a proiectului tehnic pentru drumul expres Târgu Jiu – Craiova.
Trei firme sunt interesate de contractul respectiv, care are o valoare de șase milioane de euro. „Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, în calitate de solicitant, a elaborat și depus, pe 4 februarie 2019, Aplicația de Finanțare pentru proiectul «Elaborare Studiu de Fezabilitate și Proiect Tehnic de Execuție pentru Drum Expres Craiova-Târgu Jiu» în vederea obținerii de finanțare nerambursabilă alocată prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020, în cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil și eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregătire proiecte de investiții, Operațiunea – Creșterea mobilității pe rețeaua rutieră TEN-T globală.
Obiectivul general al proiectului, ca parte din rețeaua TEN-T Globală, este îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în Uniunea Europeană, contribuind astfel la dezvoltarea pieții interne cu scopul de a crea condiții pentru creșterea volumului investitorilor, promovarea transportului durabil și a coeziunii în rețeaua de drumuri europene.
Rezultatele așteptate ale proiectului sunt: realizarea Studiului de Fezabilitate și a Proiectului tehnic de execuție. Valoarea totală a proiectului este de 28.547.436,84 lei și va fi finanțat prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională – 20.540.754,91 lei, 15% contribuția proprie – 3.624.839,10 lei, restul de 4.381.842,83 lei reprezentând cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Durata proiectului: 25 luni.
Proiect cofinanţat de Uniunea Europeană din Fondul European de Dezvoltare Regională prin Programul Operațional Infrastructura Mare 2014-2020“, potrivit unui comunicat al CNAIR.