În lipsa amenajării unor locuri de parcare de către autorităţile locale, trotuarele oraşului Craiova continuă să fie transformate în parcări.
Maşinile ocupă zi de zi trotuarele marilor artere de circulaţie, iar pietonii sunt nevoiţi să circule pe carosabil. Ajungi, ca pieton, să „dai prioritate“ maşinilor care ocupă trotuarele. Faci slalom printre autovehiculele parcate şi mergi mai mult pe carosabil.
Situaţie este cu atât mai dificilă dacă ai un copil în cărucior. Tebuie să cobor pe carosabil şi să te strecori printre autoturismele în mers. Cea mai gravă situaţie este în preajma unităţilor de învăţământ. Aici grupurile de copii care vin şi pleacă de la şcoală trebuie să meargă obligatoriu pe stradă.
Trotuarul este ocupat cu maşini, iar culoarul rămas pentru trecători este prea îngust. Nu este o variantă nici să traverseze pe celălalt trotuar, fiindcă şi acela este plin cu autoturisme parcate.
Un exemplu este în acest sens strada Mihai Viteazul, dar şi strada Principatele Unite. Aici ştim cu toţii că sunt două unităţi şcolare: Colegiul „Elena Cuza“ şi Şcoala „Traian“. Am fi tentaţi să spunem că ne aflăm la doar o sută de metri de centrul oraşului şi aglomeraţia este firească.
Numai că trotuare ocupate de autoturisme parcate găsim în toate cartierele oraşului. Nu contează că vorbim de Brazda lui Novac, Calea Bucureşti, Valea Roşie, Rovine sau Craioviţa Nouă. Prin urmare, a merge pe trotuar este o adevărată aventură, una neplăcută, bineînţeles.
Iată ce a postat o craioveacă pe o pagină de facebook în legătură cu experienţa pe care a avut-o când a ieşit la plimbare cu copilul.
Cu alte cuvinte, femeia povesteşte cum a ieşit cu copilul în cărucior în oraş. Numai că a avut o surpriză neplăcută, trotuarul era plin cu maşini parcate. A fost nevoită să meargă pe carosabil cu căruciorul. Nici măcar să traverseze, ca să meargă în siguranţă pe celălalt trotuar, nu a putut, fiindcă nu există o trecere de pietoni.
Autoturisme ridicate, parcări nerezolvate
Despre astfel de experienţe trăite de craioveni, GdS a scris în nenumărate rânduri. De fiecare dată când autorităţile locale au fost întrebate dacă există o rezolvare, atât în folosul şoferilor, cât şi al pietonilor, au venit mai mult cu scuze şi mai puţin cu soluţii.
Şi pentru că suntem la capitolul bile negre pentru autorităţi, trebuie menţionat faptul că în unele zone ale oraşului sunt probleme şi cu calitatea trotuarelor. Multe sunt pline de gropi. Un singur lucru este cert: Serviciul Ridicări Auto în tandem cu Poliţia Locală ridică într-o veselie autovehiculele parcate ilegal, în baza prevederilor OUG nr. 195/2002.
Parcare doar cu amenajare
Este cunoscut faptul că parcarea pe trotuar a mașinilor va fi permisă numai acolo unde există spații special semnalizate.
În acest sens, Codul Rutier prevede la art. 142, lit. n, următoarele:
Iar articolul 144, alineatul (2) are următorul cuprins: