Strada Bariera Vâlcii, drum modernizat cu fonduri europene şi recepţionat în 2016, începe să se umple de balize. Covorul asfaltic, capacele de canal şi canalizarea cedează pas cu pas. Fie asfaltul se lasă şi se prăbuşeşte, fie plesnesc capacele de canalizare. Acestea din urmă fiind din material compozit, s-au dovedit a fi nefiabile. În timp, unele s-au lăsat cu câţiva centimentri faţă de carosabil, altele au cedat sub greutatea maşinilor.
La începutul acestei săptămâni, un astfel de capac, aflat pe sensul de mers Şimnic-Craiova, a cedat sub greutatea traficului. Localnicii au marcat „capcana“ de pe stradă cu crengi şi au tot sunat la Telefonul cetăţeanului. Au postat până şi pe reţelele de socializare cu speranţa că autorităţile se vor sesiza. Au venit cei de la Compania de Apă „Oltenia“, care au aşezat aici o baliză. Aceasta a fost făcută praf de participanţii la trafic şi a fost necesar să fie pusă peste gura de canal o nouă baliză.
Bariera Vâlcii, aceleaşi probleme ca pe bulevardul Râului
Într-adevăr, Bariera Vâlcii începe să semene tot mai mult cu bulevardul Râului, unde până de curând craiovenii care circulau prin zonă făceau slalom cu maşinile printre balize. Trebuie precizat că ambele artere de circulaţie au fost modernizate pe fonduri europene, iar constructorul a fost nimeni altul decât firma Tel Drum. Coincidenţă sau nu, amândouă arterele de circulaţie au aceleaşi hibe. Nu mai târziu de vara acestui an, firma din Alexandria a fost obligată să înlocuiască capacele de cămin şi grătarele de geiger deteriorate.
Problemele au început în urmă cu două luni
Revenind la strada Bariera Vâlcii, aminitim că în urmă cu două luni, pe sensul de mers spre Şimnic, asfaltul s-a lăsat. În cele din urmă, a cedat și a fost nevoie de intervenţia Companiei de Apă „Oltenia“ (CAO) pentru a remedia problema. Angajaţii Companiei au spart asfaltul pentru a reface nişte racorduri la canalizare. Acestea cedaseră în timp, iar apa s-a infiltrat măcinând straturile de dedesubt.
La mijlocul lunii octombrie, asfaltul s-a lăsat pe câţiva metri buni, chiar pe mijlocul străzii. Operatorul de apă şi canal a marcat groapa cu o baliză. Baliză care se află şi în acest moment în acelaşi loc.
Tot repezentanţii CAO spun că ei folosesc pentru canalizarea din oraşul Craiova capace din fontă,mult mai rezistente la trafic.
Dar cum lucrările de modernizare la reţeaua de canalizare şi reţeaua de trafic sunt încă în garanţie, reparaţiile cad în sarcina constructorului. Prin urmare, administraţia locală şi operatorul de apă şi canal au somat Tel Drum să rezolve situaţia pe strada Bariera Vâlcii. De atunci a mai trecut o lună şi încă o baliză a fost plantată pe strada Bariera Vâlcii.
Capacele din fontă, cele mai rezistente
Ramele şi capacele de canalizare sunt împărţite în trei clase:
Clasa B, necarosabile, au o sarcină maximă de 12,5 tone
Clasa C, semicarosabile, au o sarcină maximă de 25 tone
Clasa D, carosabile, au o sarcină maximă de 40 tone. Ele sunt produse din diverse materiale precum fonta ductilă, compozit sau PP. Cele mai des întâlnite sunt cele din fontă, având o tradiţie de peste un secol. Sunt oraşe în Europa care au rame şi capace montate la sfârşitul secolului XIX, ele fiind admirate şi apreciate ca adevărate obiecte de artă.