0.3 C
Craiova
luni, 23 decembrie, 2024
Știri de ultima orăActualitateCapacele de canal, capcane în asfalt

Capacele de canal, capcane în asfalt

În Craiova, problema străzilor pare să nu găsească o rezolvare prea curând. În fiecare primăvară acestea ies din iarnă ciuruite, pline de gropi, crăpături şi cu capacele de la gurile de canal înfundate în asfalt.

În Craiova, sunt probleme nu doar cu străzile pe care nu s-a mai intervenit de mult timp şi care ar avea nevoie de o reparaţie totală, ci şi cu gropile tot mai multe care apar în carosabil.

Unele sunt chiar rezultatul lucrărilor anterioare, mai exact al faptului că gurile de canalizare şi grătarele de la geigere nu au fost ridicate la cotă odată cu asfaltarea străzii.

Groapile formate în jurul unor guri de canal stau mărtuire a lucrărilor de proastă calitate, indiferent că asfaltarea s-a făcut cu bani de la bugetul local sau fonduri europene.

Ridicarea la cotă a capacelor, meteahna asfaltatorilor

Şoferii care trec zilnic pe bulevardul Decebal, pe bulevardul Gheorghe Chiţu sau bulevardul Râului înjură cu năduf, ori de câte ori nimeresc cu maşina în gurile de canal. Ridicate la cotă după asfaltare, acestea au acum în jurul lor covorul asfaltic făcut praf. Altele s-au lăsat, au fost de-a dreptul înghiţite de stradă. În urma, carosabilul este garnisit cu gropi şi denivelări în care rişti să-ţi rupi maşina. Aşa sunt mai toate străzile din oraş, inclusiv marile bulevarde pe care capacele de de gurile de canalizare sunt lăsat aproape 20 de cm sub asfaltul turnat.

Tehnologia de ridicare la cotă a acestora după turnarea asfaltului s-a dovedit în timp a fi una păguboasă, din moment ce în jurul multora dintre ele se tot cârpeşte în fiecare an.

Gurile de canal, capcane în carosabil

Bulevardul Decebal este o arteră din oraş intens circulată. Acesta a fost modernizat cu ani în urmă, prin Programul operaţional regional 2007-2013, valoarea totală a proiectului fiind de 43.972.608,0. De la momentul reabilitării şi până în prezent au trecut mulţi ani şi bulevardul a tot fost cârpit. Din loc în loc, gurile de canal s-au lăsat, iar în asfalt pe sensul de mers dinspre Arabesque spre mall au apărut gropile. „Zilnic trec pe acest bulevard. O mare problemă sunt capacele de la canalizare. Acestea sunt lăsate şi în jurul lor s-au format gropi. Altele au fost reparate şi pe lângă ele parcă s-a ridicat o bordură mică. Tot bulevardul este praf. Îţi strici maşina în denivelări şi gropi. Nu se găseşte odată şi la noi o metodă de prindere a acestor capace în stratul de asfalt?”, se întreabă craioveanul Alex Vasile.

Un alt bulevard, aceeaşi problemă

Peste Bulevardul Gheorghe Chiţu a trecut mai mult de un deceniu de la ultima asfaltare. Scurgerea timpului şi intervenţiile furnizorilor de utilităţi şi-au spus cuvântul. Capacele de la gurile de canal şi cârpelile s-au transformat în cratere pe care şoferii nu au cum să le evite. Covorul asfaltic pe ambele sensuri de mers este uzat la greu. Reparaţiile, în jurul capacelor de canalizare care sunt cu mult sub nivelul covorului asfaltic s-au făcut în zadar. Mixtura asfaltică s-a măcinat în timp şi pe lângă acestea s-au format gropi. Denivelările sunt adevărate capcane pentru vehiculele aflate în trafic mai ales pe timp de noapte. Pe toată lungimea bulevardului nu este un capac de canal care să nu fie lăsat sub nivelul străzii.
Întrebaţi despre situaţia celor două artere de circulaţie, reprezentanţii primăria Craiova spun că sarcina remedierilor revine firmelor care au câştigat licitaţia pe Acordul -cadru.
Primăria Craiova a trasat sarcină constructorilor care se ocupă de repararea şi întreţinerea străzilor din Craiova ca în tremen de două luni să ridice toate capacele de la gurile de canalizare la nivelul stratului de asfalt.

Ce spune viceprimarul Craiovei

„Pe Bulevardul Decebal şi pe bulevardul Gheorghe Chiţu reparaţiile se fac pe acordul cadru. Firma care a câştigat licitaţia pe acordul cadru a fost notificată de primărie ca în două luni să ridice toate căminele la cotă. Ei trebuie să încheie toate lucrările începute în toamna anului trecut. Pe acordul cadru se lucrează şi pe alte străzi, se asfaltează inclusiv curţi de şcoli, ulterior trebuie să echilibreze scurgerile de canal, gurile de cămine, să nu mai rămână în urmă cu lucrările ca în anii trecuţi”, a precizat viceprimarul Craiovei, Aurelia Filip

Bulevardul Râului, reabilitare de mântuială

Tot la capitolul, bulevarde făcute praf se încadrează şi Bulevardul Râului. Acesta este modernizat pe fonduri europene şi nici nu a ieşit din garanţie. Carosabilul reabilitat în bătaie de joc a dat multe bătăi de cap şoferilor craioveni. De câţiva ani, imedit după reabilitare şoferii fac slalom printre balizele aşezat în mijlocul drumului. Acestea îi atenţionează despre capacele de la căminele de canalizare care sunt sparte sau afundate în asfalt. Mai mult, din loc în loc bulevardul se surpă, asfaltul se lasă sub roţile maşinilor din cauza infiltraţiilor de apă care spală pământul pe dedesubt.

Primăria tot trage constructorul de urechi

Reprezentanţii primăriei spun că au dat un termen final constructorului ca să facă ultimele reparaţii fiindcă lucrarea va ieşi din garanţie în vara acestui an.


„Bulevardul Râului este proiect pe fonduri europene. Acesta este în monitorizare până la data de 24 iunie 2021. Încă de la îndreptarea vremii am notificat firma care s-a ocupat de modernizare, să vină să repare tot ce este de reparat şi să pegătească lucrarea pentru recepţia finală. Noi nu putem să intervenim. De o săptămână, firma se ocupă în special de aceste guri de canal, atât pe bulevardul Râului, cât şi pe strada Bariera Vâlcii. Aceasta a venit şi va schimba aceste capace de la gurile de canalizare. Acestea sunt din compozit ca să nu mai fie furate şi vândute la fier vechi”, a declarta pentru GdS, viceprimarul Craiovei, Aurelia Filip.

Acordul-cadru

Contractul pentru „lucrări de reparaţii şi întreţinere străzi, alei, trotuare şi parcări în municipiul Craiova“ a fost atribuit firmelor craiovene Domarcons SRL şi Erpia SA, după o licitaţie care a durat aproape un an şi care a trecut şi pe la instanţă. Acordul-cadru este pe patru ani şi are o valoare de 157.139.423 de lei, fără TVA (peste 30 milioane de euro).

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS