0.6 C
Craiova
duminică, 24 noiembrie, 2024
Știri de ultima orăPoliticaNationalCîțu spune că românii nu se vaccinează pentru că sunt analfabeți funcțional

Cîțu spune că românii nu se vaccinează pentru că sunt analfabeți funcțional

​​Florin Cîțu a mai găsit un responsabil pentru eșecul campaniei de vaccinare: analfabeții funcțional. Premierul a declarat, miercuri, că a văzut „o corelație care nu ne face cinste între scorul PISA și rata de vaccinare”, adăugând că aici „ar trebui să facem o analiză”, potrivit Hotnews,

„Am văzut câteva studii în această perioadă și o corelație care nu ne face cinste între scorul de la testul PISA și rata de vaccinare. Sunt mai multe studii și aici ar trebui să facem o analiză și să vedem după aceea ce putem să facem”, a declarat Florin Cîțu.

Teoria a fost prezentată la finalul lui august și de fostul ministru al Sănătății, Ioana Mihăilă, care a declarat că un posibil factor pentru care românii nu se vaccinează poate fi reprezentat de rezultatele slabe la testările PISA. „Acele cifre ale testelor PISA care ne arată că 43% dintre copiii de clasa a VIII-a nu stăpânesc bine științele, de exemplu, sunt lucruri care ne arată că ceva grav se petrece în societate”, a spus ea.

În această logică, însă rata de vaccinare ar fi trebuit să fie de 57%, aproape dublu decât este în prezent. Potrivit ultimelor date oficiale, rata de vaccinare la persoane eligibile, adică 12+, este de 32%.

Ce înseamnă rezultatele PISA la științe

Potrivit ultimei evaluări, aproximativ 56% dintre elevii români s-au situat la nivelul 2 de competență sau la un nivel superior acestuia, ceea ce înseamnă că recunosc explicația corectă a unui fenomen științific familiar și pot utiliza cunoștințele lor pentru a evalua dacă anumite date pot fundamenta o anumită concluzie.

Aproximativ 1% dintre elevi au obținut performanțe foarte bune (nivelul 5 sau 6) la științe – pot aplica în mod autonom și creativ cunoștințele lor din domeniul științelor într-o varietate de situații, inclusiv în situații nefamiliare.

Ce știu și ce pot face elevii români în ceea ce privește citirea/ lectura?

59,2% dintre elevi s-au situat cel puțin la nivelul 2 de competență, ceea ce înseamnă că pot înțelege un text de lungime medie, pot extrage ideea principală, pot căuta informații pe baza unor criterii, altfel spus, pot construi semnificații pe baza a ceea ce citesc (pot învăța pe baza lecturii).
Aproximativ 1% dintre elevi au obținut performanțe foarte bune (nivelul 5 sau 6) – pot înțelege texte lungi, pot utiliza concepte abstracte, pot face diferența dintre fapte și opinii.

Ce știu și ce pot face elevii români la matematică?

53,4% dintre elevi s-au situat la nivelul 2 de competență sau la un nivel superior acestuia, ceea ce înseamnă că pot recunoaște și interpreta fără sprijin cum poate fi reprezentată matematic o situație simplă (de exemplu, compararea distanței pe două rute alternative sau exprimarea prețului unui produs în diferite monede). În medie, în țările membre OECD, ponderea elevilor aflați la nivelul 2 sau la un nivel superior al competențelor matematice a fost de 76%.

Aproximativ 3% dintre elevi au obținut performanțe foarte bune (nivelul 5 sau 6) la matematică – pot modela situații matematice complexe, pot selecta, compara și aprecia strategii adecvate de rezolvare a unor probleme.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS