Greva începută în luna decembrie la SNCF (compania naţională de căi ferate din Franţa) şi RATP (Regia autonomă a transporturilor pariziene) continuă.
Pentru 11 ianuarie, sindicatele au făcut apel la mobilizare, fiind prevăzute pe tot teritoriul francez manifestaţii şi acţiuni de protest. Sunt aşteptate în continuare perturbări semnificative în transporturile publice urbane, interurbane, regionale şi internaţionale (Eurostar, Thalis şi Lyria), precum şi în reţeaua rutieră.
Din acest motiv, Ministerul Afacerilor Externe (MAE) a transmis o atenţionare de cvălătorie în Franţa.
De asemenea, Direcţia Generală a Aviaţiei Civile (DGAC) le reaminteşte pasagerilor să se informeze la companiile aeriene despre situaţia zborurilor. Pentru zborurile operate de compania Air France, orarul este postat pe site-ul oficial https://www.airfrance.fr/en cu una sau două zile în avans.
Federaţia sindicală din porturi şi docuri anunţă că transporturile maritime de mărfuri şi pasageri ar putea suferi perturbări. Pentru compania „La Meridionale”, care asigură legătura continentului cu insula Corsica, călătorii sunt invitaţi să urmărească orarul pe site-ul: https://www.lameridionale.fr/.
Cetăţenii români pot obţine informaţii actualizate despre situaţia din transporturile pariziene şi zona Ile-de-France accesând site-ul RATP https://www.ratp.fr/travaux-manifestations/manifestations. Conform datelor disponibile pe site-ul OuiSNCF https://www.oui.sncf/, cetăţenii sunt încurajaţi să opteze pentru alternative sigure de călătorie. Programul trenurilor poate fi consultat pe site-ul SNCF https://www.sncf.com/fr/itineraire-reservation/itineraire, https://www.oui.sncf/ şi https://www.oui.sncf/aide/informations-situation-perturbee-etat-du-trafic-echange-et-remboursement. Pe durata grevei, informaţiile despre orarul trenurilor, de la o zi la alta, sunt disponibile în fiecare zi la ora 17,00 pe site-ul SNCF.
Românii pot primi asistenţă consulară
Potrivit MAE, cetăţenii români pot solicita asistenţă consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Paris +33147052966 şi +33147052755, apelurile fiind redirecţionate către Centrul de Contact şi Suport al Cetăţenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center în regim de permanenţă.
De asemenea, cetăţenii români care se confruntă cu o situaţie dificilă, specială, cu un caracter de urgenţă au la dispoziţie următoarele telefoane de permanenţă: misiunea diplomatică a României în Republica Franceză +33680713729, Consulatul General al României la Marsilia +33610027164, Consulatul General al României la Lyon +33643627736 şi Consulatul General al României la Strasbourg +33627050022, la care pot apela în funcţie de zona în care se află.
Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de Internet http://paris.mae.ro, http://lyon.mae.ro, http://strasbourg.mae.ro, http://marsilia.mae.ro, www.mae.ro şi reaminteşte faptul că cetăţenii români care se deplasează în străinătate au la dispoziţie aplicaţia „Călătoreşte în siguranţă” (www.mae.ro/app_cs), care oferă informaţii şi sfaturi de călătorie.