Proprietarul Tik-Tok a obţinut un brevet pentru Tik-Tok Music, care ar urma să fie un serviciu de streaming muzical cu funcţii de socializare.
ByteDance, compania chineză care deţine Tik-Tok, a aplicat şi a obţinut drepturile de folosire pentru brandul Tik-Tok Music. Brevetul a fost acordat deocamdată în Australia şi Statele Unite, probabil primele regiuni în care serviciul urmează să fie disponibil.
Descrierea care însoţeşte brevetul vorbeşte despre un serviciu de streaming pentru muzică şi video, cu funcţii de redare, partajare şi download, dar şi cu posibilitatea discutării pe marginea conţinutului.
Din descriere, pare să fie vorba de un serviciu de streaming muzical, dar care, în plus faţă de serviciile actuale, să ofere abilităţi de platformă socială precum opţiunile de comunicare între utilizatori pe seama muzicii ascultate.
Ce rămâne de văzut este dacă viitorul serviciu va face parte din Tik-Tok sau va fi lansat ca o aplicaţie separată. Prima variantă ar avea mai mult sens pentru produsul care deja ameninţă supremaţia Facebook şi Instagram.
Un Tik-Tok care integrează un serviciu de streaming pentru muzică ar deveni o mare ameninţare pentru jucătorii din această industrie, în frunte cu Spotify, potrivit www.theverge.com.
O aplicaţie de streaming, numită Resso
ByteDance deţine deja o aplicaţie de streaming, numită Resso, dar care este disponibilă doar în India, Indonezia şi Brazilia. Există posibilitatea ca aceasta să fie folosită ca bază de construcţie a viitorul serviciu.
Potrivit unui raport de la The Information, aplicația Tik-Tok din Brazilia vine cu un buton care redirecționează utilizatorii către Resso, astfel încât aceștia să poată asculta versiunea completă a unei melodii de care sunt interesați, o mișcare care ajută la menținerea utilizatorilor în ecosistemul ByteDance.
Informațiile raportează, de asemenea, că Resso avea peste 40 de milioane de utilizatori lunar în India, Brazilia și Indonezia în noiembrie 2021, un număr care este probabil să crească. La începutul acestui an, un raport de la Insider a arătat că utilizatorii activi lunari ai Resso au crescut cu 304% între ianuarie 2021 și ianuarie 2022 numai în India, spre deosebire de creșterea de 38% a Spotify în țară în aceeași perioadă de timp.