Gigantul chinez al comerțului electronic Alibaba a lansat miercuri o versiune actualizată a instrumentului său de traducere bazat pe inteligență artificială care depășește Google, DeepL și ChatGPT.
Acest lucru se bazează pe o evaluare a noului model Alibaba International, Marco MT, prin cadrul de referință al traducerii Flores, a spus compania chineză. Unitatea internațională în creștere rapidă a Alibaba a lansat produsul de traducere AI ca o actualizare a celui dezvăluit în urmă cu aproximativ un an, despre care se spune că are deja 500.000 de utilizatori comercianți. Vânzătorii cu sediul într-o țară pot folosi instrumentul de traducere pentru a crea pagini de produse în limba pieței țintă.
Noua versiune se bazează doar pe modele lingvistice mari, permițându-i să se bazeze pe indicii contextuale precum cultura sau termenii specifici industriei, a declarat Kaifu Zhang, vicepreședinte al Alibaba International Digital Commerce Group și șeful inițiativei de inteligență artificială a afacerii pentru CNBC.
„Ideea este că vrem ca acest instrument de inteligență artificială să ajute rezultatul final al comercianților. Când comercianții se descurcă bine, platforma se va descurca bine”, a spus el.
Modelele mari de limbaj alimentează aplicații de inteligență artificială, cum ar fi ChatGPT de la OpenAI, care poate traduce și text. Modelele, instruite pe cantități masive de date, pot genera răspunsuri umane la solicitările utilizatorilor.
Qwen
Instrumentul de traducere al Alibaba se bazează pe propriul model numit Qwen. Produsul acceptă 15 limbi: arabă, chineză, olandeză, engleză, franceză, germană, italiană, japoneză, coreeană, poloneză, portugheză, rusă, spaniolă, turcă și ucraineană.
Zhang a spus că se așteaptă la „cerere substanțială” pentru instrument din Europa și America. De asemenea, se așteaptă ca piețele emergente să fie un domeniu semnificativ de utilizare.
Când utilizatorii Alibaba.com – un site pe care furnizorii îl pot vinde întreprinderilor – sunt clasificați în funcție de țară, țările în curs de dezvoltare reprezintă aproximativ jumătate din primii 20 de utilizatori activi de instrumente AI, a spus Zhang.
Companiile chineze au căutat din ce în ce mai mult în străinătate oportunități de creștere, în special comercianții de comerț electronic. PDD Holdings
Temu, vânzătorul de modă rapidă Shein și TikTok de la ByteDance se numără printre cei recent intrați pe piața globală. Mulți comercianți din China vând și pe Amazon.com.
Indicii contextuale
De când Alibaba a lansat prima versiune a instrumentului său de traducere AI în toamna anului trecut, compania a spus că utilizatorii l-au folosit pentru mai mult de 100 de milioane de listări de produse. Similar altor servicii bazate pe inteligență artificială, prețul de bază taxează comercianții cu cantitatea de text tradus.
Zhang a refuzat să spună cât ar costa versiunea actualizată. El a spus că a fost inclus în unele pachete de servicii pentru comercianții care doresc o expunere simplă la utilizatorii din străinătate.
Gândirea lui este că traducerea contextuală face ca multă lume să se decidă să cumpere. El a împărtășit un exemplu în care o descriere chineză colocvială pentru un papuc i-ar fi oprit pe consumatorii vorbitori de engleză dacă ar fi fost tradusă doar literal, fără a ajunge la sensul implicit.
AliExpress și Lazada
Afacerile internaționale ale Alibaba includ platforme precum AliExpress și Lazada, care vizează în principal Asia de Sud-Est. Unitatea internațională a raportat o creștere a vânzărilor de 32% la 4,03 miliarde de dolari în trimestrul încheiat în iunie față de un an în urmă.
Aceasta este în contrast cu o scădere de 1% anual a vânzărilor la 15,6 miliarde de dolari pentru principala afacere de comerț electronic Taobao și Tmall a Alibaba, care s-a concentrat pe China. Aplicația Taobao este, de asemenea, populară printre consumatorii din Singapore. În septembrie, aplicația a lansat o versiune în limba engleză bazată pe inteligență artificială pentru utilizatorii din țară.
Analiștii Nomura se așteaptă ca veniturile internaționale ale Alibaba să scadă ușor, până la 29% creștere anuală în trimestrul încheiat în septembrie, în timp ce pierderile din exploatare s-au redus, potrivit unui raport din 10 octombrie. Alibaba încă nu a anunțat când va publica veniturile trimestriale.
Citește și: A devenit polițistă pentru a-l prinde pe ucigașul tatălui ei